Köp dina partylinser hos PartyStuff.se

go morgon...

Fixade gröten till min sambo nu på morgonen, annars har han inte fått i sig något.
Han som aldrig åt något förr äter en gröt portion varje morgon.

Ingrid har sovit hela natten...så himla skönt så jag lära peta henne på armen i morse, hi hi hi men hon somnade om och vaknade för ca 10 minuter sen.

Idag ska vi på bvc där Ingrid ska få träffa doktorn för första gången, ja den på bvc alltså.

Härlig sol ute....längtar ut nu.

Elin är vaken, gör sig i ordning för skolan. Hahaha..någon som är trött i dag!! Ler jag lägger mig en stund till hörde jag från hennes rum nu.

Vi har gjort en deal med skolan...hon får klister märken, varje dag hon kommer i tid.
Vilken mysig unge jag fått på morgonen...
10 stycken dagar rakt av har hon kommit i tid och inget tjatter heller.
Kanske en bra ide för er och era barn, ett litet tips bara.
Ifredags fixade hon fruktsallad till hela sin klass med hjälp av en person på skolan, för att fira hennes lycko dag att det är viktigt att komma i tid.

Nu tror ni säkert att vad e vi för föräldrar..men vi har kämpat för att få upp henne ur sängen, gå på toan, göra sig i ordning...äta och komma i väg. Det har varit en pärs som heter duga!
Men vändningen kom och vi e glada allihop så länge det går.
Vi tar dag för dag.

Nu skriker katten och vill in, det snor på rätt bra här på morgonen. Nu somnade Ingrid en stund igen så nu ska jag fixa till mig lite. Alla stunder små får man försöka hinna med de andra barnen och sist men inte minst mig själv. Det är oxå viktigt att inte glömma bort sig själv i detta mammaliv.

Ha en underbar morgon på er....

Kram Olelsi/ Nettan i Hälsingland.

Kommentarer
Postat av: Nett

Godmorgon! Bra frukost med gröt :) Något man borde vänja sig vid egentligen. Tycker att det är jättebra med en morot till sina barn, inte alls fel med det tycker jag, hoppas att det blir många klistermärken för hennes del. Kram

2010-05-03 @ 08:42:23
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0