Köp dina partylinser hos PartyStuff.se

Året var -96 !!

November och det snöade ute...
Min ex-sambo jobbade på Bilspeditionen i Hudiksvall, körde lastbil. Jag brukade följa med honom så han brukar ringa mej när han lastat bilen klart......
Men den här dagen ringde hans chef, klockan var då 08.03....
Han började prata om vädret och om att det hänt en olycka med min ex-sambo att han var förd i ambulans till sjukhuset.
JAg minns att jag hoppade i nå kläder och ringde min bonus-morfar för att få skjuss till sjukhuset.
SPRINGER IN PÅ AKUTEN......placeras i ett vänt-rum......!! Känner mej ensam...
Därifrån ringer jag MALIN min kompis säger att han varit med på en olycka du måste komma hit....en trött Malin kommer. Får då höra att hon varit och jobbat natt!!
Polisen möter mej i väntrummet....Jag springer fram till den ena polisen och frågar är det slut.....??
Näe men han är illa skadad, HAN HAR FÅTT 1,5 TON över sej!! Minns att jag krama om polisen....
Min ex-sambo...!! Mina tankar snor i mitt huvud....Han kommer dööö ifrån mej vi som planerat att skaffa barn.....köpa hus..gifta oss...ALLT SPRACK!! Han måste överleva....
Mina föräldrar kom....och min syster.....VET egentligen inte hur många som var där !!
MEN TACK TILL ER ALLA FÖR ALLT STÖD!!
Iallafall....så fick vi sitta i ett kris-rum medans han var på rtg och sen skickades han på Iva. (=intensiven).
Vi fick ett nytt rum....
*Tungt och skriva om det nu.....*
Vet inte ens om jag fick träffa han på akuten ......minns inte!!
Men uppe på Iva fick jag träffa honom......det var slangar överallt på han....
Vi satt i samtal med nån överläkare......klockan var före fyra....
De visste inte om de tänkte skicka han till AKADEMISKA...det satt fast i PENGAR.
Min MAMMA sa jag tar ut pengar på banken pojken ska ned till AKADEMISKA I UPPSALA.......
Men det löste sej de skickade honom i ambulans hellikopter klockan 16.00....vi tog tåget (mamma och jag).
Hem och packa det nödvändigaste...jag packade kläder som jag aldrig hade använt nån gång (skratt) och en gurka.
Mamma skulle göra några mackor åt oss.
Vilken tok packning....!!
På tåget så vandrade jag genom alla vagnar fram och tillbaka ....
Väl nere så fick vi höra att MICKE (min ex-sambo) blivit mycke sämre i hellikoptern......så han hade fått 25 påsar blod.
Han var på operation.....
Bäcknet hade krossats
Flera revben var av...
Punkterad lunga
I Hudik innan de hittade honom låg han medvetslös i ca tjugo minuter...
Men till slut fick vi träffa honom då.....HAN låg i respirator!!
HJÄLP min älskade....vi visste inte minut för minut....vi satt med honom!!

HELT UNDERBAR personal......

In och prata med läkare...ingen visste vi tar minut för minut...

Men efter några dygn vände det.....
Han låg tio dygn i Uppsala....

Jag lärer skriva mer sen ...pallar inget mer just nu....





Kommentarer
Postat av: Maria

startade just ytterligare en goodiebagtävling ;)

2008-07-12 @ 12:01:38
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: veronica

Det måste vara det värsta att förlora sin älskade. vill inte ens tänka tanken. Fin blogg du har!

2008-07-12 @ 20:34:20
URL: http://verily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0