Köp dina partylinser hos PartyStuff.se

I dag har jag haft en sovar dag...

Har ont ovanligt att jag skriver det va??

Barnen och pappsen åkte till Högen för att skotta snö med morfar.
Mormor och morfar har nämligen stuga där och är dit flera ggr i veckan.
Jätte fint där, när jag var liten/yngre så åkte vi dit vaje helg och varje lov. Vi firade tom jul / nyår där förrut.

Man saknar den tiden faktiskt.....

Men som sagt de lär väll vara borta någon timme, så då blev man solokvist!!

Jag tänkte försöka plocka ur diskmaskinen och i den igen sen ska väll det förberedas lite mat till kvällen. Sen e man väll sittande på spikmattan igen då.

Jag gick in i vecka 31 nu....ojoj.
På måndag ska jag göra fasteprov, då ska de kolla mitt järn.
Hmm det låg bara på 98.
Får väll snart ta och hälla i mig en flaska Blutsaft.
Kapslarna med järn får jag inte i mig.
Tycker heller inte om Blodpudding osv.

Men däremot ÄLSKAR mina barn blodpudding. Hur nu de kan ha fått dille på det?!
Så deras pappa äter det med dem medans jag tar något annat, luktar illa av det oxå.

Bäbisen har varit lugn i dag....kanske inte riktigt vaknat till ännu.
Mamma har jue sovit så det har nog bäsen oxå gjort.

Skönt var det iallafall förutom när jag rör mig i sängen, kan bara ligga på vänster sidan.
Annars känns det som jag går av så det blir en kul förlossnings ställning den här gången...hahaha!!

Men blir väll som sist de hann inte ens byta till en förlossnings säng då....för grabben ville ut. Bm trodde ej jag skulle få några barn den natten, så de gav mig sömntabletter och alvedon mot värken.
Jag tog aldrig sömntabletten...jag tog bara alvedonen som de gav mig.
Sen gjorde det ont hela natten till och från sen på småtimmarna så sa jag åt min sambo som låg i sängen bredvid, att nu kommer bäbisen.

Han ringde efter bm men det tog sådan tid så han mötte upp dem och sa nu kommer den lille.

Ja då kollade hon och sa ja du har rätt det blir en liten morgon bäbis här....

Men guud inget är ju framplockat här....vi hinner inte byta säng heller.

Snacka om helt förvånade sköterskor....frågade varför jag inte ringt tidigare??

Ja ni gav ju mig sömntablett sa jag hahaha....men den tog jag inte!!

Jag ska ha barn nu i natt och det sa jag när jag kom in men ingen trodde mig så jag har förvarnat er....

Vips så kom han ut och lilla Tord Olowf Per Rudolf Viktor var född.
Ja han har många namn men han heter bara Olowf eller Olle som många säger.

Ja det gick undan då, men vem har sagt att den fjärde går snabbt.

Det får vi allt se....den som väntar får se.

Näe nu blev det lite förlossnings prat, kanske för att jag gruvar mig denna gång....mer än de andra gångerna.

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.


Kommentarer
Postat av: SIEL

ja, bättre lycka nästa gång! :)

2010-01-02 @ 15:22:53
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0