Köp dina partylinser hos PartyStuff.se

Lördag morgon....

Vi har tänt ljus och tittat på julkalendern.
Känns mysigt i kroppen, känns lugnt.
Idag ska vi gå på Olowf s dagis och pyssla.....
Pappsen han drog i går till Rättvik.....så idag följer moster med och pysslar.
Som mamma kan man ju aldrig dra....
man har ett annat ansvar då.
Jag skulle aldrig svika dem heller.....men jag lägger inte skulden på pappsen!!
Han valde och dra sa inget till barnen.....
Pappsen säger att jag är ju så DUKTIG så jag kan förklara för barnen varför han drog.
Jag funderar på HUR man ska lösa detta på bästa vis, men barnen är ju van att han drar osv.
Det är ju liksom mer definitift nu.
Kanske tänker ni att just nu före jul.......men vi vill ha en lugn jul!!
Jag minns för många år sen hade pappsen varit och hämtat en riktig julgran men han blev så himla full, så han minns inte vart han lagt den.
Jag vet att min mamma undrade varför vi inte hade nån stor gran det året? Men jag förmådde inte och säga sanningen då. (Medberoende, ja jag vet!).
Så den julen fick de på julaftonen vara utan tills jag var upp och hittade en liten gran (på vinden), jag satte den på tvn.
Pappsen hatar JULEN men jag tycker ju att det är barnens jul och då gör man ju allt för att de ska få en bra jul.
Men som han säger han HATAR julen men man får tränga undan sina egna känslor under jul (och ja det finns hjälp att tillgå, bara att söka och gå och prata med någon).

Jag känner mig fri......det känns rofyllt !!

Jag känner att jag får bit för bit tillbaka i mitt liv, visst allt sker inte på en gång.

Idags läget så går mina barn först....men för att orka så känns det här bäst nu.

Kommentarer
Postat av: Helen

KRAMAR OM

2008-12-08 @ 20:35:12
URL: http://helenw78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0