Köp dina partylinser hos PartyStuff.se

Tittar tillbaka i veckan, mycket har hänt...bla Akuten.

Måndag 13 onde.

Olowf hade tid på barnmott. Han är friskskriven i från sin förkylnings astma....bort med alla sprayer!!!

På kvällen lucia på dagis (ute) med fika, Olowf var tomte.
Han är så smal och sådana tomtar finns inte sa han så jag stoppar vantar i fickorna så ser jag sådär mysigt rund ut. *Ler*
Kallt burr....och mina tre tjejer tittade på plus jag då.

Tisdag 14 onde.

Tandis med Olowf och det gick kanon.
Han har skräck att gå till tandis.
Medans så lånade mormor lilla Ninni och gick på stan.
Det var länge sen mamma och jag gick på stan.

Eftermiddagen:
Elin gnällde lite över magen...gick på toan efter en stund skrek hon rakt ut..JAG HAR SÅ ONT I MAGEN !!!
Sen låg hon och ålade i soffan och skrek till och från.
Gav henne lite Reliv...och sen drack hon två munnar vatten.

Men det gavs sig inte så jag ringde Rådgivningen och där skickade de oss på HC och de skickade oss till Akuten (tur att de skickade oss per telefon).

Ja inne på AKUTEN fick vi vänta först i barnrummet, kom in vid 17.10 och halv sju fick vi komma på ett rum.
Sen stack de henne i fingret (tvättade ett finger och stack i det andra....smart jobbat), emlade i armvecken.
Jaha sen fick vi vänta...
Strax efter åtta kom de in och sa att det kommer en läkare som började vid åtta....!!
Jaha då fick vi vänta igen då...

Vid halv tio kom läkaren...
OCH säger att det är förstoppning så jag skulle ge henne KLYX.
Så jag frågar ja men hon har ju bajsat två ggr idag och bajsade så även i går osv.
JA men hon ska bajsa en gång om dagen....ja men det blir väll inte bättre och ge henne Klyx om hon redan sköter sin mage.
Ja så säger han såhär kommer ni in en gång till, ja då får vi väll fundera om det är något annat
.....VAD???
Sen tar de ett stick till i fingret för att kolla blodsockret och det var bra. (Hon var jätte gullig, fler sådana i vården, super tack).

Jaha klockan kvart i elva var vi hemma igen med Klyx i handen och en tös som är jätte törstig.

Har sovit oroligt i natt och jämrat sig
och nu på morgonen kommer det intervall värkar fortfarande men inte lika kraftiga.

Hon gnyr till emellan varven.

Inatt låg hon med tre täcken på sig för hon frös.....

Vi får se hur det artar sig under dagen.....annars får vi söka igen.

Ja det var två dagar ur vårat liv...

Ha det så gött så hörs vi om en stund.


Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0